Sunday, July 14, 2013

İlişkiler, Analizler vs. Bu Konulara Harcadığım Son ATP

Çok ‘atarlı’ bir yazı olacak gibi duruyor değil mi? Ehehe, buna sonunda karar verirsiniz.

Kadın-Erkek ilişkileri hiçbir zaman eskimeyecek, her zaman insanlığın, ne olursa olsun, aynı şekilde algılayacağı bir olgudur. Siz eşinizle veya sevgilinizle tartışırken, Avusturalya’da da bir çift belki de aynı nedenden birkaç saat önce tartışmıştır. 

Yani demek istediğim herkesin ilişkisi son derece evrenseldir. Aşk da bu ilişki sürecinin başlangıcı olarak aynı evrensellikte olmasının yanında,  kişiler için son derece özel ve kişisel gibi hissedilmekte, sanki başka hiç kimse onun gibi hissedemezmiş gibi gelmektedir. Son derece ironik bir durumdur. Tabiatı gereği, eğer iki insan arasındaki aşktan bahsediyorsak ve sen bu aşk duygusunu karşındaki insana hissettiğini düşünüyorsan, o zaman karşındaki insanın duygularına bakmayı da bilmelisin; o ne hissediyor, hayatında neler değişiyor, neler onu sevindiriyor veya üzüyor, yani bir nevi odak noktanın o insan olması gerekirken; nedense genelde, ben ne hissediyorum, ah şöyle sevdim, böyle acı çektime dönüyor olay; yani hep o var, onun aşkı, onun duygusu falan filan. Hani karşıdaki insan? O kadar kendine döndün ki, sevdiğini düşündüğün insanı kaybettin işte.

Mesela, düşünürdüm eskiden, yahu bu şairler, yazarlar, şarkı sözü yazarları falan nasıl hissetmişler bu duyguları, ne kadar doyurucu bir aşk yaşamışlardır; hele de yazdıkları kişiler ne kadar şanslı diye. Ama şimdi tam tersini düşünüyorum; bence insanın böyle şeyler yaratabilmesi için, tamamen kendine dönüp kendi duyguları ile baş başa kalması gerek; nitekim ki bakıldığında bahsedilen hep sanatçının duygularıdır, karşıdaki insanla en ufak bir empati yoktur. Ve ben eminim ki, o şiirlerin falan yazıldığı kişiler çok mutsuz bir ilişki yaşamışlardır. Acaba kaçı aydınlanmıştır bu konuda bilinmez.

Tabii insan yaşamadan öğrenemiyor; geçenlerde Alicia Keys konserine gittim, çok severim, hem şarkılarını hem de tanımıyorum tabii ki ama karakterini şarkı sözlerinden sezdiğim kadarıyla seviyorum. Bir çok güzel şarkısı vardır ama benim en sevdiğim; A Woman’s Worth, hatta sırf bu şarkıyı yaptı diye Alicia Keys’i bu kadar çok seviyorum… Değerli olan böyle oturduğun yerden öyle aşık oldum, şöyle acı çektim, ağladım falan demek yerine; benim yerime Alicia söylesin:

“ … not just dough, better show
that you know she is worth your time
you will lose if you choose
to refuse to put her first”

No comments: